A reusit Volkswagen sa salveze motoarele Diesel?
Este Diesel-ul salvat? Biroul de închirieri auto PHP Rent a Car Cluj Napoca este de părere ca da, este salvat, pentru că Volkswagen a găsit o modalitate de reducere a emisiilor de oxizi de azot NOx cu 80 la sută. Datorită imaginii negative create de mass media, consumatorii nu prea mai doresc să achiziționeze mașini diesel cu toate că la un moment dat ele au fost considerate viitorul. În comparație cu benzina, carburantul diesel este mult mai dens energetic și prin urmare, motoarele diesel sunt mai eficiente. Problema motoarelor diesel sunt emisiile de oxizi de azot NOx care sunt asociate cu cancerul și cu alte probleme de sănătate. Din fericire, Volkswagen a găsit o soluție care va reduce cu 80 la sută emisiile de oxizi de azot NOx.
Comparativ cu benzina, emisiile de dioxid de carbon și consumul de combustibil ale mașinilor diesel moderne este mai mic. De asemenea, motoarele diesel care sunt echipate pe mașinile oferite de biroul de închirieri auto Cluj PHP Rent a Car produc un cuplu mai mare la turații mici care permit accelerări mai line și se folosesc la construcția unor mașini sport destul de interesante. Cu toate acestea, motoarele diesel au nevoie de aer în exces pentru arderea motorinei. Din moment ce aerul este compus în cea mai mare parte din azot, 78 la sută, în urma arderii motorinei se formează oxizii de azot NOx care sunt eliberați în atmosferă prin țeava de eșapament. Cercetătorii au descoperit că oxizii de azot NOx sunt cancerigeni, motiv pentru care mașinile diesel sunt evitate de către clienți iar marile orașe din Europa le restricționează accesul.
Volkswagen a inventat tehnologia catalitică de reducere selectivă SCR și o folosește de peste doi ani. Practic, un agent de reducere lichid numit AdBlue este injectat în convertorul catalitic de reducere selectivă SCR. Acesta formează amoniac NH3 care mai apoi se întâlnește cu oxizii de azot NOx în convertor. Emisiile care rezultă după această reacție din SCR sunt formate din azot N2 și apă H2O iar aceste gaze sunt inofensive. Dar acest sistem are și o problemă dată de faptul că nu funcționează mereu. Cele mai bune rate de conversii ating valoarea de 90 la sută și sunt atinse când temperatura gazelor de evacuare este de 220 – 350 de grade Celsius. Acest lucru înseamnă că atunci când mașinile diesel sunt suprasolicitate sau subsolicitate, emisiile de oxizi de azot NOx sunt mai mari. Biroul de închirieri mașini Cluj PHP Rent a Car vă oferă următoarele exemple: la urcarea pe serpentinele unui munte sau la accelerări agresive, temperatura gazelor de evacuare depășește 350 de grade Celsius iar SCR-ul nu mai este eficient. Sau în traficul de oraș când motoarele diesel stau mult timp pe ralanti iar temperatura gazelor de evacuare scad sub 220 de grade Celsius, SCR-ul își pierde eficiența iar emisiile de oxizi de azot NOx cresc.
Acum Volkswagen a găsit o soluție la problema temperaturii prin adăugarea unui sistem de dozare dublu. Practic sistemul catalitic de reducere selectivă cu dozare dublă sau Twin Dosing SCR va avea doi convertori catalitici și două puncte de injectare a agentului AdBlue în fața lor. Al doilea convertor va fi mai departe de motor ceea ce înseamnă că la el vor ajunge gaze de evacuare cu temperaturi mai scăzute iar acest lucru va deschide posibilitatea unor rate de conversie eficiente. De exemplu gazele de evacuare cu temperatura de 450 de grade Celsius ar putea să treacă prin primul convertor netratate, dar când ajung la al doilea convertor temperatura gazelor va scade suficient de mult pentru a putea fi tratate eficient. Volkswagen pretinde că și la temperaturi ale gazelor de evacuare de peste 500 de grade Celsius, din punctul de vedere al biroului de închirieri mașini Cluj PHP Rent a Car rar se ating astfel de temperaturi, sistemul twin dosing SCR este capabil să obțină rate foarte mari de conversie. Rezultatul este o scădere dramatică a emisiilor de oxizi de azot cu aproximativ 80 la sută.
Primul motor care folosește noua tehnologie de conversie catalitică reductivă dublă twin dozing SCR este 2.0 TDI Evo și este echipat pe modelele Passat și Golf iar în curând și alte motoare diesel voi primi sistemul cu dozare dublă. Bineînțeles, șoferii unor astfel de mașini diesel vor trebui să facă plinul și la rezervoarele de AdBlue când acesta se va consuma altfel convertoarele SCR sunt inutile. Toate mașinile diesel echipate cu tehnologia SCR twin dosing vor respecta normele de poluare Euro 6d doar dacă șoferii vor face plinul cu lichidul AdBlue când acesta se consumă. Va ajuta sistemul twin dosing SCR motoarele diesel să revină în forță pe piața auto? Firma de închirieri auto PHP Rent a Car din Cluj este de părere că pe termen scurt și mediu acest sistem va ajuta la creșterea vânzărilor mașinilor diesel Euro 6d dar pe termen lung viitorul aparține mașinilor electrice.
Vă invităm să închiriați o mașină din flota biroului de închirieri auto PHP Rent a Car din incinta aeroportului Avram Iancu din Cluj Napoca.
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0752012012
office@phprentacar.ro